Estic molest/@...com t'ho dic?





En la relació amb els/les altres es convina el gaudi i el conflicte en equilibris que de vegades inestables.
Som éssers socials, de tribu, de manada i alhora  individus amb territori propi.
Un dels elements preventius per a la conservació d'una relació que ens importa és com dir el que m'ha fet sentir molest de l'altre evitant al menys afegir més llenya al foc, el que diríem una comunicació assertiva. 
Alguns enfocs que construeixen enlloc de destruïr:

0.Buscar el lloc i el moment adequat ( l'espera és una habilitat interessant per entrenar)

1.Comptar  fins 10 i respirar fons abans de conversar

2.Fer sentir a l'altre d'alguna manera que ens importa, amb la mirada, el gest, la paraula

3.-Parlar des de MI del que jo sento, la molèstia és meva. M'he sentit....quan has dit, fet....No disparant amb l'atac i la culpa

4.-Obrir camins. Una propera vegada m'agradaria, necessito que...

Per qui ho rep, si la crítica o el "feedback" és constructiu, es converteix en una oportunitat de saber, conciliar, reparar, dir l'opinió i sobre tot...aprendre.

Un bon llibre per aprofondir ,



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Amor , el origen

Què ens mou?

Lo esencial